חמסה דרכים לעיבוד רגשי




הפוסט שלפניכם מאוד יכל לעזור במצבים למחשבות טורדניות,

חוסר מנוחה וחרדה.


התהליך בשלבים:


1. הכרה למה שקורה בגוף

להכיר במה שאת חשה ולזהות את זה בגוף. לדוגמא חרדה, דפיקות לב, כאבי בטן, לחץ בראש, תחושה של שגעון וטירוף וכדומה.

אני חשה כך בגלל_________(מלאי את החסר) שעלול לקרות ולתת לכך ביטוי והכרה,

במקום ללכת לאיבוד ולהיתקע במעגל הקסמים של המחשבות שמנסות לפתור את ההיבט הרגשי הלא פתור.

לכן חשוב לתת שם והכרה לתחושות גוף.


2. אותנטיות

אותנטיות היא מודעת לאמת המתחוללת בך ולמה שאת מרגישה.

אני מרגישה_________כי____________


3. הסכמה

להסכים להרגיש. האם את מסכימה לרגש לעבור דרכך. האם את מסכימה לחוות פחד, כעס, תסכול, אבל, צער וכדומה...

במקום להתנגד למה שמתבקש להיות.

הסכימי להרגיש.


4. קבלה והכלה

לאחר שאיתרת את הרגשות והתחושות בגוף ותוך ההסכמה להרגיש קבלי וחבקי את עצמך ברגע הזה כפי שאמא נוהגת לחבק את ילדה כאשר הוא חווה תסכול פחד או התקף זעם.

עטפי את עצמך בהכלה ובקבלה ללא תנאי. כשאת בקבלה ובהכלה את מייצרת מרחק ומרחב בינך לבין הרגש, הפוך מהזדהות.

היי בשלב הזה בנוכחות ואל תאיצי בו.


5. המתקה והערכה

לאחר שהסכמת ואפשרת לזהות את הרגשות ולהרגיש אותם ולאחר שהסערה הרגשית חלפה את מוזמנת לשאול:

איזה מתנה יש כאן עבורי? מה יצא לי מזה או מה קיבלתי מהתהליך הרגשי הזה? מה הכאב הרגשי ביקש למסור לי?

עצמי עיניים והניחי כפות ידיים על הלב

ואפשרי לתשובות להגיע מהגוף/לב.



זכרי,

מהות של ריפוי רגשי:

רגשות נועדו שנרגיש אותם מבלי לברוח מהם ולהזדהות עמם

ולהביא אהבה וקבלה למקומות הכואבים והמיוסרים בגוף נפש.


באם את מרגישה שאת צריכה תמיכה נוספת מוזמנת לדבר איתי :)